To Ράδιο 9 δημοσιεύει το non-paper που έφεραν στο φως οι FINANCIAL TIMES και περιέχει όλα όσα συζητήθηκαν στη Σύνοδο Κορυφής για την Ελλάδα.
Σύμφωνα με το αποκαλυπτικό κείμενο, το νέο μνημόνιο θα πρέπει να περιέχει 2 καινοτόμα θεσμικά στοιχεία για τα οποία η Ελλάδα θα πρέπει να δεσμευτεί.
1) Απόλυτη προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση χρέους
2) Μεταφορά της εθνικής κυριαρχίας του προϋπολογισμού.
Διαβάστε στο κείμενο που ακολουθεί ότι…
«τα έσοδα του κράτους πρέπει πρώτα απ’ όλα να χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση του χρέους».
«Σε περίπτωση που μια μελλοντική δόση δεν εκταμιεύεται, η Ελλάδα δεν μπορεί να απειλήσει τους δανειστές της με πτώχευση».
«αντίθετα θα πρέπει να δεχθεί περαιτέρω περικοπές στις πρωτογενείς δαπάνες».
Επίσης αναφορικά με τον «επίτροπο επί του προϋπολογισμού» για το οποίο πανηγυρίζουμε ότι δήθεν η Γερμανία το πήρε πίσω… η αλήθεια είναι ότι από το κείμενο βγάζουμε διαφορετικό συμπέρασμα. Συγκεκριμένα διαβάζουμε ότι ίσως σήμερα να μην επιβάλλεται επίτροπος αλλά… «σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, νέος επίτροπος προϋπολογισμού διορίζεται από το Eurogroup που θα βοηθήσει στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων».
Διαβάστε ολόκληρο το Non paper στην ελληνική του μετάφραση:
Διασφάλιση της συμμόρφωσης στου 2ο GRC Πρόγραμμα
Ι. Φόντο
Σύμφωνα με πληροφορίες από την τρόικα, η Ελλάδα έχει χάσει και πάλι τους βασικούς στόχους του προγράμματος για το 2011. Ειδικότερα, το έλλειμμα του προϋπολογισμού δεν έχει μειωθέι σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ως εκ τούτου η Ελλάδα θα πρέπει να βελτιώσει σημαντικά τη συμμόρφωση του προγράμματος στο μέλλον και να τηρήσει τις δεσμεύσεις της προς τους δανειστές. Διαφορετικά, η Ευρωζώνη δεν θα μπορεί να εγκρίνει τις Εγγυήσεις για GRC II.
II. Πρόταση για τη βελτίωση της συμμόρφωσης
Για να βελτιωθεί η συμμόρφωση στο 2ο πρόγραμμα, το νέο μνημόνιο συμφωνίας θα πρέπει να περιέχει δύο καινοτόμα θεσμικά στοιχεία σχετικά με τα οποία η Ελλάδα θα πρέπει να δεσμευτεί. Θα γίνουν περαιτέρω ενέργειες εκ των προτέρων για το δεύτερο πρόγραμμα. Μόνο αν και όταν εξασφαλιστεί η εφαρμογή τους, το νέο πρόγραμμα μπορεί να αρχίσει.
1. Απόλυτη προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση του χρέους
Η Ελλάδα πρέπει να δεσμευτεί νομικά ώστε να δώσει απόλυτη προτεραιότητα στην μελλοντική εξυπηρέτηση του χρέους. Η δέσμευση αυτή πρέπει να είναι νομικά κατοχυρωμένη από την Βουλή των Ελλήνων. Τα έσοδα του κράτους πρέπει πρώτα απ’ όλα να χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση του χρέους, μόνο το υπόλοιπο των εσόδων μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση των πρωτογενών δαπανών. Αυτό θα καθησυχάσει το κοινό και τους ιδιώτες πιστωτές ότι η Ελληνική Δημοκρατία θα τιμήσει τις υποχρεώσεις της μετά το PSI και θα επηρεάσει θετικά την πρόσβαση στην αγορά. Η de facto κατάργηση της δυνατότητας μιας χρεοκοπίας θα κάνει την απειλή της μη εκταμίευσης της δόσης μια πολύ αξιόπιστη GRC II. Σε περίπτωση που μια μελλοντική δόση δεν εκταμιεύεται, η Ελλάδα δεν μπορεί να απειλήσει τους δανειστές της με πτώχευση, αλλά αντίθετα θα πρέπει να δεχθεί περεταίρω περικοπές στις πρωτογενείς δαπάνες ως τη μόνη δυνατή συνέπεια οποιασδήποτε μη εκταμίευσης.
2. Μεταφορά της εθνικής κυριαρχίας του προϋπολογισμού
Η δημοσιονομική εξυγίανση πρέπει να τεθεί υπό αυστηρό έλεγχο και σύστημα διεύθυνσης. Με δεδομένη την απογητευτική συμμόρφωση μέχρι στιγμής, η Ελλάδα πρέπει να αποδεχτεί την μεταφορά της δημοσιονομικής εξουσίας της σε ευρωπαϊκό επίπεδο γι ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Πρέπει να ορισθεί επίτροπος επί του προϋπολογισμού από το Eurogroup με το καθήκον να μεριμνά για τον έλεγχο των Προϋπολογισμών. Πρέπει να έχει τη δύναμη να α) να εφαρμόσει ένα κεντρικό σύστημα αναφορά ςς και παρακολούθησης που πρέπει να καλύπτει όλα τα μεγάλα μπλοκ των δπαπανών του ελληνικού προϋπολογισμού, β) να ασκεί veto σε αποφάσεις που δεν συνάδουν με τους δημοσιονομικούς στόχους που έθεσε η τρόικα και γ) να του ανατεθεί η μέρινμα για την συμμόρφωση με τον παραπάνω κανόνα που αφορά στο να δοθεί προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση του χρέους. Η νέα θεσμική προσέγγιση και επιτήρησης πρέπει να διατυπωθεί στο Μνημόνιο ως εξής: «Στην περίπτωση της μη συμμόρφωσης, η οποία επιβεβαιώθηκε από την ΕΚΤ, του ΔΝΤ και της ΕΕ COM, νέος επίτροπος προϋπολογισμού διορίζεται από το Eurogroup θα βοηθούσε στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων. Ο Επίτροπος θα έχει ευρείες αρμοδιότητες εποπτείας των δημόσιων δαπανών και των αποφάσεων του προϋπολογισμού καθώς και το δικαίωμα να ασκήσει veto ενάντια σε αποφάσεις του προϋπολογισμού που δεν συνάδουν με τους καθορισμένους δημοσιονομικούς στόχους και τον κανόνα που δίνει προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση του χρέους.» Η Ελλάδα πρέπει να διασφαλίσει ότι ο νέος μηχανισμός επιτήρησης είναι πλήρως ενσωματωμένος στο Εθνικό Δίκαιο, κατά προτίμηση μέσω μιας συνταγματικής τροποποίησης.
Σύμφωνα με το αποκαλυπτικό κείμενο, το νέο μνημόνιο θα πρέπει να περιέχει 2 καινοτόμα θεσμικά στοιχεία για τα οποία η Ελλάδα θα πρέπει να δεσμευτεί.
1) Απόλυτη προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση χρέους
2) Μεταφορά της εθνικής κυριαρχίας του προϋπολογισμού.
Διαβάστε στο κείμενο που ακολουθεί ότι…
«τα έσοδα του κράτους πρέπει πρώτα απ’ όλα να χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση του χρέους».
«Σε περίπτωση που μια μελλοντική δόση δεν εκταμιεύεται, η Ελλάδα δεν μπορεί να απειλήσει τους δανειστές της με πτώχευση».
«αντίθετα θα πρέπει να δεχθεί περαιτέρω περικοπές στις πρωτογενείς δαπάνες».
Επίσης αναφορικά με τον «επίτροπο επί του προϋπολογισμού» για το οποίο πανηγυρίζουμε ότι δήθεν η Γερμανία το πήρε πίσω… η αλήθεια είναι ότι από το κείμενο βγάζουμε διαφορετικό συμπέρασμα. Συγκεκριμένα διαβάζουμε ότι ίσως σήμερα να μην επιβάλλεται επίτροπος αλλά… «σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, νέος επίτροπος προϋπολογισμού διορίζεται από το Eurogroup που θα βοηθήσει στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων».
Διαβάστε ολόκληρο το Non paper στην ελληνική του μετάφραση:
Διασφάλιση της συμμόρφωσης στου 2ο GRC Πρόγραμμα
Ι. Φόντο
Σύμφωνα με πληροφορίες από την τρόικα, η Ελλάδα έχει χάσει και πάλι τους βασικούς στόχους του προγράμματος για το 2011. Ειδικότερα, το έλλειμμα του προϋπολογισμού δεν έχει μειωθέι σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ως εκ τούτου η Ελλάδα θα πρέπει να βελτιώσει σημαντικά τη συμμόρφωση του προγράμματος στο μέλλον και να τηρήσει τις δεσμεύσεις της προς τους δανειστές. Διαφορετικά, η Ευρωζώνη δεν θα μπορεί να εγκρίνει τις Εγγυήσεις για GRC II.
II. Πρόταση για τη βελτίωση της συμμόρφωσης
Για να βελτιωθεί η συμμόρφωση στο 2ο πρόγραμμα, το νέο μνημόνιο συμφωνίας θα πρέπει να περιέχει δύο καινοτόμα θεσμικά στοιχεία σχετικά με τα οποία η Ελλάδα θα πρέπει να δεσμευτεί. Θα γίνουν περαιτέρω ενέργειες εκ των προτέρων για το δεύτερο πρόγραμμα. Μόνο αν και όταν εξασφαλιστεί η εφαρμογή τους, το νέο πρόγραμμα μπορεί να αρχίσει.
1. Απόλυτη προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση του χρέους
Η Ελλάδα πρέπει να δεσμευτεί νομικά ώστε να δώσει απόλυτη προτεραιότητα στην μελλοντική εξυπηρέτηση του χρέους. Η δέσμευση αυτή πρέπει να είναι νομικά κατοχυρωμένη από την Βουλή των Ελλήνων. Τα έσοδα του κράτους πρέπει πρώτα απ’ όλα να χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση του χρέους, μόνο το υπόλοιπο των εσόδων μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση των πρωτογενών δαπανών. Αυτό θα καθησυχάσει το κοινό και τους ιδιώτες πιστωτές ότι η Ελληνική Δημοκρατία θα τιμήσει τις υποχρεώσεις της μετά το PSI και θα επηρεάσει θετικά την πρόσβαση στην αγορά. Η de facto κατάργηση της δυνατότητας μιας χρεοκοπίας θα κάνει την απειλή της μη εκταμίευσης της δόσης μια πολύ αξιόπιστη GRC II. Σε περίπτωση που μια μελλοντική δόση δεν εκταμιεύεται, η Ελλάδα δεν μπορεί να απειλήσει τους δανειστές της με πτώχευση, αλλά αντίθετα θα πρέπει να δεχθεί περεταίρω περικοπές στις πρωτογενείς δαπάνες ως τη μόνη δυνατή συνέπεια οποιασδήποτε μη εκταμίευσης.
2. Μεταφορά της εθνικής κυριαρχίας του προϋπολογισμού
Η δημοσιονομική εξυγίανση πρέπει να τεθεί υπό αυστηρό έλεγχο και σύστημα διεύθυνσης. Με δεδομένη την απογητευτική συμμόρφωση μέχρι στιγμής, η Ελλάδα πρέπει να αποδεχτεί την μεταφορά της δημοσιονομικής εξουσίας της σε ευρωπαϊκό επίπεδο γι ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Πρέπει να ορισθεί επίτροπος επί του προϋπολογισμού από το Eurogroup με το καθήκον να μεριμνά για τον έλεγχο των Προϋπολογισμών. Πρέπει να έχει τη δύναμη να α) να εφαρμόσει ένα κεντρικό σύστημα αναφορά ςς και παρακολούθησης που πρέπει να καλύπτει όλα τα μεγάλα μπλοκ των δπαπανών του ελληνικού προϋπολογισμού, β) να ασκεί veto σε αποφάσεις που δεν συνάδουν με τους δημοσιονομικούς στόχους που έθεσε η τρόικα και γ) να του ανατεθεί η μέρινμα για την συμμόρφωση με τον παραπάνω κανόνα που αφορά στο να δοθεί προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση του χρέους. Η νέα θεσμική προσέγγιση και επιτήρησης πρέπει να διατυπωθεί στο Μνημόνιο ως εξής: «Στην περίπτωση της μη συμμόρφωσης, η οποία επιβεβαιώθηκε από την ΕΚΤ, του ΔΝΤ και της ΕΕ COM, νέος επίτροπος προϋπολογισμού διορίζεται από το Eurogroup θα βοηθούσε στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων. Ο Επίτροπος θα έχει ευρείες αρμοδιότητες εποπτείας των δημόσιων δαπανών και των αποφάσεων του προϋπολογισμού καθώς και το δικαίωμα να ασκήσει veto ενάντια σε αποφάσεις του προϋπολογισμού που δεν συνάδουν με τους καθορισμένους δημοσιονομικούς στόχους και τον κανόνα που δίνει προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση του χρέους.» Η Ελλάδα πρέπει να διασφαλίσει ότι ο νέος μηχανισμός επιτήρησης είναι πλήρως ενσωματωμένος στο Εθνικό Δίκαιο, κατά προτίμηση μέσω μιας συνταγματικής τροποποίησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου